četvrtak, 03 Novembar 2016 14:53

Abeceda vitamina za ljepotu


Prehrana u velikoj mjeri utječe ne samo na zdravlje, nego i na ljepotu. Vitamini imaju sjajan učinak na kosu, nokte, zube te mogu usporiti starenje kože. Da bismo osigurali potrebnu dnevnu dozu vitamina, ne moramo pribjegavati raznim prehrambenim dodacima, već pravilnoj, balansiranoj prehrani. Donosimo abecedu vitamina koji imaju glavnu ulogu u službi ljepote.

Vitamin A

Vrlo je važan za zdravu kožu, kosu i dobar vid. Nedostatak vitamina A može dovesti do isušivanja kože i kose, pojave peruti, nastanka bora i akni. Uz to, vitamin A djeluje pozitivno na jačanje imunološkog sustava i potiče njegov rad. Potreban je za pravilan razvoj kostiju i nužan za zdravlje sluznice grla, nosa, dišnoga sustava i za lijepe zube. Nalazi se u zelenom lisnatom povrću, rajčicama, mrkvi, lubenicama, papaji, vrhnju, maslacu, jajima te u punomasnome mlijeku. Vitamin A topiv je u mastima (kao i vitamini D, E i K) pa je moguća njegova akumulacija u organizmu (za razliku od vitamina topivih u vodi koji se lakše izlučuju iz tijela). Stoga ga je bolje uzimati u prirodnom obliku, iz voća i povrća nego kao dodatak, jer predoziranje vitaminom A izaziva glavobolju i mučninu.

Vitamini kompleksa B

Vitamin B pomaže održanju čiste kože i mladolikog izgleda te odgađa pojavu sijede kose. Taj vitamin također je borac protiv stresa i izvor energije. Nedostatak vitamina kompleksa B može dovesti do sijeđenja kose, do prhuti, isušivanja kože, ispucalih usana, iritacija na koži, boranja kože i usporenog rasta kose. Nalazi se u žitaricama, grašku, leći, grahu, lješnjacima, mesu. Svakodnevno konzumiranje žitarica osigurava dovoljan unos vitamina B.

Vitamin C

Vitamin C u kombinaciji s proteinima nužan je za proizvodnju kolagena, koji održava elastičnost kože i usporava starenje. Nedostatak tog vitamina uzrokuje umor i pad imuniteta. Vitamin C također ima bitnu ulogu u jačanju imuniteta, zdravlju kose, vida i zuba, sprječava nastanak pigmentacijskih mrlja i nastanak proširenih vena. Nalazi se u citričnom voću, šipku, jagodama, kiviju, dinji, malinama, kupinama, borovnicama, višnjama, trešnjama, paprikama, brokuli, rajčicama, kupusu i zelenom lisnatom povrću. Vitamin C gubi se kod termičke obrade pa kuhanje voća i povrća treba svesti na minimum i jesti ga što više svježe.

Vitamin D

Vitamin D važan je za ljepotu i zdravlje zubi, kože, kosti i noktiju. Pomaže stezanju mišića i potiče rad živaca. Manjak tog vitamina uzrokuje nervozu, nesanicu i grčenje mišića. Nalazi se u riži, mlijeku, tunjevini, maslacu. Deset minuta dnevno izlaganja suncu osigurat će dovoljnu količinu vitamina D za cijeli dan.

Vitamin E

Vitamin E najjači je u borbi protiv bora, starenja kože, pigmentacijskih mrlja, opuštanja i isušivanja kože te nastanka peruti. Normalnom prehranom većina ljudi dobiva dovoljnu količinu vitamina E i nisu potrebni nikakvi dodaci. Nalazi se u žitaricama, mlijeku, morskim plodovima, brokuli, maslacu, žumancima, maslinama, soji, lješnjacima, orasima, biljnim uljima, tamnozelenom lisnatom povrću, avokadu.

 

Izvor: www.zzjzpgz.hr

Ocijeni
(2 glasova)
Čitano 1169 puta

Magazin Ašk