ponedjeljak, 24 Oktobar 2016 20:20

Osam prehrambenih pravila za starije osobe


1. Prehrana starijih treba biti usklađena s općim preporukama zdrave prehrane, njihovim energetskim potrebama, kao i tjelesnom aktivnošću;

2. Svakodnevno jesti što raznovrsniju hranu uz obvezan doručak. Doručkovati voće i bezmasne mliječne proizvode. Ručati što više povrća i ribe. Večerom unositi što manje namirnica, najkasnije 3 sata prije spavanja, po mogućnosti uvijek u isto vrijeme;

3. Dnevno uzimati 8 čaša od 2 dl vode ili negazirane i nezaslađene tekućine, što se umanjuje unosom tekuće hrane;

4. Sezonsko voće, povrće, klice i integralne žitarice unositi u povećanoj količini;

5. Crveno meso svakako zamijeniti bijelim mesom peradi bez kožice i osobito plavom ribom;

6. Primjeren unos nemasnoga mlijeka, nemasnoga sira, jogurta, kefira, tofua, orašastih plodova;

7. Posebno ograničiti unos 5 B u hrani: soli, šećera, bijelog brašna i masnoća te bijele riže u hrani (zamjensku masnoću nadoknaditi uljem buče, masline ili suncokreta).

8. Povećati unos brokule, cvjetače, prokulice, cikle, crvenog i bijelog luka, sojinih proizvoda te bučinih koštica u cilju sprječavanja bolesnoga starenja.

 

Izvor: www.stampar.hr

Ocijeni
(2 glasova)
Čitano 799 puta Zadnji put promjenjen ponedjeljak, 24 Oktobar 2016 20:22

Magazin Ašk