utorak, 31 Mart 2015 18:23

Brzim hodanjem do zdravlja


Umjesto vožnje do trgovine ili do posla odaberite hodanje, otpratite dijete do škole, tijekom pauze prošećite po gablec, ne izbjegavajte stepenice i osjećat ćete se bolje. Sve više sjedimo, a kad razmišljamo o promjeni najčešće si postavljamo nerealne i teško dostižne ciljeve. Vidimo se kako trčimo kilometrima, dižemo utege do iznemoglosti i sl.

Put do zdravlja ne mora biti popločen mukom i trpljenjem. Umjerena tjelesna aktivnost, poput hodanja u trajanju od 30-ak minuta, značajno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i produžuje naš životni vijek. Ukoliko šetnju malo produžite i pojačate tempo, još bolje. Hodati možete sami ili u društvu, ne košta vas ništa i uskladivo je sa svim stilovima življenja. Fizička aktivnost ne mora biti intenzivna niti dugotrajna da bi imala pozitivan učinak na zdravlje.

Zašto hodati?

Razlozi su mnogobrojni:

  • hodanje ublažava bolove u vratu i leđima,
  • hodanjem se ubrzava metabolizam,
  • hodanje poboljšava cirkulaciju,
  • hodanje potiče dobro raspoloženje i blagotovrno djeluje na blaže slučajeve depresije i stresa,
  • hodanjem poboljšavamo fleksibilnost zglobova i mišića,
  • hodanjem jačamo kosti i mišiće,
  • hodanje ima blagotvoran učinak na ritam i kvalitetu spavanja,
  • hodanjem se tope masnoće u tijelu,
  • hodanje snižava krvni tlak,
  • hodanje opterećuje koljena manje nego trčanje,
  • manje su šanse da doživite srčani udar,
  • osobe koje redovito hodaju brže se oporavljaju nakon bolesti,
  • hodanje sprječava ili usporava procese tipične za osteoprozu.

Brzo hodanje

Brzo hodanje idealan je sport. Ne iziskuje posebnu opremu, poseban ambijent, pripreme, vremenske uvjete i izuzetne napore. Ovakav način tjelovježbe pozitivno utječe na postizanje i održavanje kondicije, primjeren je za osobe oba spola i svih starosnih skupina, a ima odličan utjecaj na fizičko i psihičko stanje organizma.

Prosječan čovjek dnevno napravi oko 4.500 koraka, a idealno bi bilo napraviti oko 10.000 koraka. Najbolji način da se to postigne jest brzo hodanje. Hodanje je najprirodniji svjestan ljudski pokret. Ukoliko niste u mogućnosti odvojiti pola do sat vremena dnevno za hodanje, hodajte kad god stignete. Što se tiče hodanja i nesanice, savjetujemo ne hodati nakon 20 h jer hodanje, kao i svaka druga tjelovježba, razbuđuje tijelo i um. Hodanje ima povoljan utjecaj na ritam i kvalitetu spavanja već nakon mjesec, dva redovitog hodanja.

Tehnike hodanja

Iako je hodanje, kako smo već naveli, najprirodniji ljudski pokret, mnogo ljudi nepravilno hoda. Pravilno držanje tijela i pravilno gaženje sprječavaju ozljede:

  • Leđa moraju biti uspravna, a prsa otvorena za pravilno disanje.
  • Hodati treba kao da noge počinju od struka, istežući bokove stanite na pete, prebacite težinu na tabane, a dižite se na prstima.
  • Drugu nogu podižete tek kada vam je noga kojom stajete potpuno na tlu.
  • Dišite ujednačeno.
  • Ruke držite savijene pod kutom od 90° i njima radite ujednačene ritmičke pokrete koji prate ritam hodanja.
  • Učinkovitost vježbanja postići ćete povremenim ubrzavanjem tempa, ali samo ukoliko vam to ne predstavlja napor.
  • Brzo hodanje morate doživjeti kao prirodno kretanje, a ne kao isforsiranu radnju.
  • Za početak bi bilo dobro hodati kilometar do dva, i to brzinom koja odgovara vašoj trenutnoj kondiciji.

Ukoliko uspijete naći slobodnog vremena, hodajte barem tri puta tjedno.

 

Izvor: www.prakticanzivot.com

Ocijeni
(2 glasova)
Čitano 850 puta

Magazin Ašk