petak, 10 Juli 2015 09:04

Sportovi koji svakom prijaju


Početnicima se preporučuje, prije svega, šetnja, zatim hodanje, nordijsko hodanje, nordijsko skijanje (langlauf), plivanje i vožnja biciklom.

Ovi sportovi izdržljivosti ugodni su zglobovima i ne postavljaju prevelike zahtjeve što se tiče koordinacije. No, kome nije do odlaska u prirodu može i u dobro opremljenim fitnes studijima naći odgovarajuće vrste sprava za vježbanje.

A ako vas zanimaju navedeni sportovi, evo njihovog kratkog opisa.

Šetnja – spada u najnježnije vrste sporta izdržljivosti i može se prakticirati u svako doba života. Prilagoditi se može čak i za ljude koji imaju zdravstvenih ograničenja ili pate od bolesti srca i krvotoka. Opterećenje je malo, za razliku od džogiranja šetnja ne opterećuje zglobove. Prija ne samo tijelu već i duhu. Posebno se preporučuju šetnje u prirodi, udvoje ili u grupi. To opušta i smiruje.

Hodanje i nordijsko hodanje – je, zapravo, brza šetnja sa svjesnim specifičnim pokretima ruku. Može se prakticirati u svakom dobu, njime se mogu baviti pretili ljudi, starije osobe. Može se individualno dozirati – broj koraka u odeđenom vremenskom periodu. No, trebalo bi za ovaj sport birati meko šumsko tlo i izbjegavati asfalt.

Nordijsko hodanje je posebno preporučljivo zbog upotrebe specijalnih štapova, pa se opterećenje sa zglobova prenosi, većim dijelom, na štapove. Zbog upotrebe štapova u vježbi učestvuje cijela muskulatura gornjeg dijela tijela. I zato je u ovoj vrsti hodanja veća potrošnja kalorija nego kod običnog hodanja.

Nordijsko skijanje – je idealna zimska alternativa nordijskom hodanju. Prija leđima i zglobovima, pa se preporučuje svima koji imaju problema s tim dijelovima tijela, jednako kao i pretilim osobama.

Plivanje – posebno opušta zglobove, jer se u vodi tjelesna težina smanjuje na desetinu. Na taj način rasterećeni su kičma i zglobovi, pa je ovo sport koji se preporučuje i pretilim osobama.

Prilikom plivanja aktivna je kompletna muskulatura tijela. Osim toga, plivanje je sport kojim se možete baviti u svako doba godine (naravno, ukoliko u vašem mjestu postoje odgovarajući zatvoreni bazeni za plivanje).

Vožnja bicikla – odličan je trening za srce i krvotok. Pošto se sjedi, noge su oslobođene tjelesne težine, pa to prija zglobovima. A kretanje po svježem zraku prija i duši i tijelu.

 

Izvor: Zdravlje u kući, Avaz porodična revija, god. IV, br. 37, Sarajevo, decembar/prosinac 2005., str. 44.

Ocijeni
(5 glasova)
Čitano 612 puta

Magazin Ašk