ponedjeljak, 27 Februar 2017 18:05

Superhrana stara 4.6 milijardi godina


Spirulina je uvriježeni naziv za sušenu biomasu mikroorganizama, cijanobakterija, soja Arthrospira platensis. Iako je kao hrana poznata još iz vremena kulture Azteca, intenzivnije se počela proučavati i ekstenzivno koristiti tek početkom sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća. Prirodno je rasprostranjena u tropskim i subtropskim jezerima. Voli alkalne sredine, a za ljudsku upotrebu uglavnom se, zbog nadzora onečišćenja, koriste kultivirani sojevi iz umjetnih jezera.

Nutritivne vrijednost

Sušena spirulina sadrži otprilike 65% proteina, uključujući sve esencijalne amino kiseline. Otprilike 8% čine masne kiseline, naročito gama-linoilenska, alfa-linolenska, linolna kiselina, DHA, EPA i arahidonska kiselina. Ostatak sačinjavaju vrijedni nutrijenti poput vitamina B skupine (piridoksin, tiamin, riboflavin, folna i pantotenska kiselina), minerali (bakar, željezo, mangan, kalij, cink, fosfor), klorofil, karotenoidi i fitocijanin. Jedna tableta (400 mg) spiruline sadrži (otprilike) samo 1.5 kalorija.

Studije utjecaja na zdravlje

Antioksidativno i protuupalno                    

Blago djelovanje, izraženije protuupalno djelovanje zamijećeno je kod muškaraca. 

Kolesterol i trigliceridi                     

Nekoliko studija ukazuje da konzumacija blago snižava ukupni kolesterol.

Krvni tlak                 

Nakon 6 tjedana uzimanja zamjetno snižava sistolički i dijastolički krvni pritisak.

Nosna kongestija                  

Simptomi alergijskog rinitisa i začepljenost nosa izrazito su manji nakon 6 mjeseci konzumacije.

Masna jetra               

Značajno poboljšanje funkcije jetre kod alkoholičara i ne-alkoholičara nakon perioda od 3 mjeseca.

Preporučene doze

Standardne dnevne doze za spirulinu kreću se između 1-3 g dnevno. Budući da su neke dobro provedene studije koje su ukazale na benefit konzumacije rađene s do 10 g spiruline, PG-Naturpharma preporuča uzimanje 6 grama (15 tableta) dnevno. Potrebno će biti izvršiti dodatna istraživanja kako bi se utvrdilo treba li dnevnu dozu vremenski raspodijeliti tijekom dana ili uzeti odjednom. Ne prelazite preporučene dnevne doze budući da nisu ustanovljeni nikakvi dodatni benefiti preko navedenih količina.

Prema dostupnim studijama na ljudima preporučene dnevne doze iznose:

  • Kolesterol: 1-8 grama
  • Šećer u krvi: 2 grama
  • Krvni tlak: 3,5-4,5 grama
  • Masna jetra: 4,5 grama

 

Izvor: vital.hr

Ocijeni
(2 glasova)
Čitano 541 puta

Magazin Ašk