Čula i čulne percepcije u zbiru epistemoloških misli Ikhwāna zauzimaju posebno mjesto.
Njihova važnost proizlazi iz toga što su te percepcije izvor za druge vrste percepcije.
Opseg utjecaja čulnih percepcija u čovjekovom sistemu percepcija toliko je obuhvatan da obuhvaća i aksiome, također i “aksiomi”* (awā’ili fi-l-‘uqūl) se stječu posredstvom čula.
Prema mišljenju Ikhwāna nužna znanja koja svi umovi percipiraju javljaju se putem induciranja čulnih stvari; naime osjetila čovjeka redovno se suočavaju s tim stvarima, (čovjek) proučava svaki dio i promišlja o svakoj jedinci.
Nakon toga s obzirom da je vidio mnogo jedinki koje posjeduju jedno zajedničko svojstvo, u sebi pomisli: sve što je iz roda te jedinke i te vrste obuhvaćeno je ovim propisom, iako nije vidio sve vrste tog roda ili jedinke te vrste.
Ovo je veoma zanimljivo kazivanje koje ukazuje na Ikhwānove stavove o pitanjima kao što su vrijednosti indukcije i aksioma.
Izvor: Muhammed Fath Ali Khani, Ali Rida Fasihizadah i Ali Naqi Fakihi, Stavovi islamskih mislioca o edukaciji i odgoju, s perzijskog preveli Lutfi Akbaš i Amar Imamović, fondacija Mulla Sadra u BiH,Sarajevo 2008.