Ikhwāni uz prenošenje predaje od Časnog Poslanika (s.a.v.a.) nabrajaju učinke I rezultate znanja, te između ostalog ukazuju na sljedeće poruke Poslanika (s.a.v.a.):
znanje je uzrok strahopoštovanja, bliskosti, dokaz puta, oružje je protiv neprijatelja i ubraja se u ukrase, povod je stjecanja ugleda, svjetlost je očiju, snaga je onima koji su zauzeti bogosluženjem, znanje su ljestvice robova koji su na putu usavršavanja, također znanje je sredstvo pokornosti i bogosluženja, s njim razlikujemo dobro od lošeg i ono je predvodnik djela.
Znanje svome vlasniku daruje lijepe osobine, kao što su:
čast, moć, zadovoljstvo, sposobnost, ugled, bliskost, savršenstvo, velikodušnost, stid, karizma i zdravlje.
Znanje čini mogućim dostizanje onosvjetskih užitka i čovjekova djela čini čistim i mudrim.
Znanje je mjerilo superiornosti privrženika Budućeg svijeta nad drugima, oživljava duše iz mrtvila neznanja, budi iz sna nemarnosti i pokazuje put nebeskog carstva.
Duša sa poputninom od znanja i mudrosti pristupa na put savršenstva, toliko se razvija da postaje slična Univerzalnoj duši i stiže do gornjeg svijeta, pronalazi mir i zdravlje, postaje svjetlosna i blistava.
Svako znanje koje svoga posjednika ne poziva traženju Budućeg svijeta i koje mu ne pomaže u stizanju do Budućeg svijeta nesreća je koju je svezao za svoj vrat i na Sudnjem danu dokaz je na njegovu štetu.
Znanje svoje dobre posljedice ne daruje svima, već neki s drveta znanja ubiru gorke plodove.
Ovi gorki plodovi predstavljaju moralne osobine i svojstva koja su ustaljena u duši (malakāt) poput: oholosti, zadivljenosti sobom, hvalisavosti, svađalačke i raspravljačke raspoloženosti, ljubavi za ovosvjetskim položajima, fanatizma, neprijateljstva i gajenja zlobe prema učenim ljudima, napuštanja svoje obaveze, ljubavi prema Ovom svijetu i pohlepe.
Učenjak koji je privržen Ovom svijetu i koji je odan strastima liči na doktora koji je sam bolestan, a želi liječiti druge, a slučaj je takav da ne postoji nikakva nada u njegovo ozdravljenje.
Učenjak koji se susteže od Ovog svijeta, poznaje Božiju vjeru i obaviješten je o putu Budućeg svijeta bolji je od hiljadu drugih učenjaka koji su privrženi Ovom svijetu.
Izvor: Muhammed Fath Ali Khani, Ali Rida Fasihizadah i Ali Naqi Fakihi, Stavovi islamskih mislioca o edukaciji i odgoju, s perzijskog preveli Lutfi Akbaš i Amar Imamović, fondacija Mulla Sadra u BiH,Sarajevo 2008.