Svrha brendiranja je biti prepoznatljiv i utisnuti se kupcima u um kao najbolji mogući izbor.
Brend je slika koju će potencijalni klijenti o vama ili o vašem proizvodu/usluzi imati. On je promocija onoga što zastupate i u što vjerujete, jedinstvena kombinacija vještina i iskustva koji vas čine – vama.
Donosim vam 5 koraka kako da stvorite svoj brend.
Kada lansiraju neki proizvod ili uslugu, ljudi često prvo krenu s vizualima i izradom logotipa.
Po meni, to bi trebala biti među posljednjim aktivnostima koje radite u osmišljavanju strategije brendiranja, kada znate koju priču svojim kanalima i vizualima želite ispričati.
5. Što ljudi vide?
Ako tek krećete u biznis ili ste pak već krenuli, ali temelje svoje brend strategije niste postavili kako treba, naravno da je važno osmisliti vizuale kojima predstavljate sebe ili svoj proizvod/uslugu.
Boje, logotip i font koji koristite trebate osmisliti kako bi predstavljao upravo ono što želite da ljudi percipiraju, misle i osjećaju.
Prema vizualima će vas klijenti zapamtiti, pa jednom kad ih osmislite – nikako ih nemojte stalno mijenjati. Promjena dolazi u obzir tek kada za to imate valjan razlog.
Dat ću za primjer McDonalds koji je (ako ste primijetili) u posljednjih nekoliko godina, nakon sveopće hajke na brend, promijenio neka načela poslovanja, ali i logotip. Crvenu podlogu logotipa zamijenila je zelena. Zelena se boja u vizualima koristi kako bi potaknuli našu percepciju zdravlja, rasta i balansa kada smo u kontaktu s tim brendom.
Razmislite, kako želite da vas ljudi percipiraju – jeftinima, snažnima, optimističnima, pozitivnima?
Boja, logotip, kvalitetne fotografije, font i ostali vizuali već pričaju vašu priču – željeli vi to ili ne.
4. Gdje me ljudi vide?
Gdje pričate svoju priču? Na web stranici, na Facebook stranici, na Instagramu ili imate svoju kolumnu u lokalnim novinama? Izbor krive platforme jednako je bacanju letaka iz aviona. Neki će završiti u šumi, neki na krovu, neki na cesti i prolaznici će ih zgaziti i uprljati, a samo 1% doći će u ruke potencijalnih klijenata. Ali peh, vaš letak je došao u ruke vlasniku mačke, a vi prodajete opremu za pse. Ništa od prodaje! Razumijete?
Ovisno o tome što radite i čime se bavite, trebate izabrati najbolju moguću platformu kako biste došli do svojih potencijalnih klijenata. Možete pisati blog, snimati videoklipove, pisati kolumne, objavljivati na bilo kojoj društvenoj mreži koja za vas i vaš posao ima smisla. Nikad nije bilo lakše nego danas ispričati svoju priču, no nikad nije bilo teže nego danas privući pažnju potencijalnih klijenata.
3. Ko su moji kupci?
Najveća zabluda koju vlasnici biznisa ili pak stručnjaci imaju jest da su njihovi potencijalni kupci SVI. Nisu! Prijatelj koji prati moj rad jednom prilikom rekao mi je da mu se čini da je ono što radim više namijenjeno ženama, iako se bavim temama koje podjednako koriste i muškarci i žene poput pokretanja biznisa, brendiranja, definiranja životne/poslovne svrhe ili pak postizanja uspjeha.
Zbog čega? Zbog fotografija i primjera koje koristim, kao i zbog toga što na svojoj web i facebook stranici uvijek pišem u ženskom licu.
Istina – zato što ja znam tko je moj idealan klijent. U mom slučaju, klijentica. Znam koje ideje ima, koji strahovi je muče, čemu se nada, gdje se informira i sto ostalih iznimno bitnih detalja. Ja sam to razradila prije lansiranja svake svoje usluge. Ako to niste napravili kada ste pokretali svoj biznis, krajnje je vrijeme da to napravite sada. Kada znate tko je vaš kupac, veća je mogućnost da će vas on i čuti. I postati vaš pratitelj. A onda i kupac.
3. Zbog čega ljudi biraju baš mene?
Ljudi nisu vjerni nekoj firmi zbog njezine tradicije, stava, statističkih pokazatelja uspješnosti i dr. Ljudi se povezuju na razini emocija, sadržaja i onog što danas zovemo “customer experience”. Vraćamo se u određenu radnju jer nas je neka prodavačica razumjela i ponudila nam ono što je za nas najbolje, a ne tamo gdje nas je uvjeravala da nam “ova zelena haljina super stoji”, unatoč tomu što vidimo da izgledamo kao vrtni patuljak. Kupujemo Ferrari jer se želimo osjećati moćno i važno i želimo da nas tako drugi percipiraju. Vraćamo se ljudima koji su nas na neki način dotaknuli.
Kada pričamo o brendovima, polaznici edukacije mi često vele istu rečenicu: “Ne idem više tamo iz principa!”. Da! Ti “principi” na koje se referiramo zapravo su ono da to mjesto ili čovjek, taj proizvod ili usluga nisu u skladu s našim osobnim ili profesionalnim vrijednostima.
Ljudi se povezuju s nama na temelju emocije, povjerenja, a onda i naše stručnosti.
Što vi nudite? Zbog čega bi ljudi trebali izabrati baš vas?
2. Zašto radim to što radim?
Neizostavno pravilo zlatnog kruga Simona Sineka kaže: “Sve firme i stručnjaci znaju što rade i čime se bave – koje proizvode ili usluge nude. Većina ih zna i kako to rade – to je ono što ih čini drugačijima na tržištu. No samo oni uspješni stručnjaci i tvrtke znaju zašto rade to što rade.”
To je razlog zbog čega pokrećete firmu, ono u što vjerujete i vaša svrha.
Ljudi ne kupuju ono što radite, ljudi kupuju ono zbog čega to radite, jer je to u skladu s njihovim vrijednostima i sviđa im se kako se osjećaju uz vas ili koristeći vašu uslugu ili proizvod.
Vi ste hodajuća reklama svog brenda – uživo i na svojim društvenim mrežama.
Živite li priču u koju vjerujete ili kopirate druge? Jeste li autentični? Imate li i prezentirate li svojim kupcima svoj brend statement? Drži li vaša priča vodu?
1. Platit ću nekome da me brendira
Kad sam gradila kuću, puno poslova napravili smo sami. Ponosim se time da sam primjerice izradila i postavila drvene stepenice. No, ja nisam stručnjak za to i trebalo mi je puno više vremena nego što bi trebalo stručnjaku. U jednom trenutku više nisam imala vremena za poslove u kojima nisam izvrsna. Trebala sam majstora i mislila “OK, moj posao je sada samo da mu platim”. No, u konačnici netko je tog majstora trebao dočekati, otvoriti mu vrata, pokazati mu gdje treba svoj posao obaviti i ostale sitnice.
Razumljivo je da neke stvari ne znate odraditi i tada ćete naći stručnjaka koji će taj posao odraditi za vas, dok ćete vi svoje vrijeme pametnije iskoristiti.
Međutim – zaboravite da ćete, što se tiče brendiranja, moći nekome platiti da to odradi bez vas i da ćete dobiti baš ono što trebate. Godišnje se bacaju milijuni kuna na marketing koji ne postiže svoj cilj.
Bilo da se obratite stručnjaku ili agenciji, on ne može ispričati vašu priču bez vas.
Vi morate dati svoj input. Vi morate znati zbog čega radite to što radite.
Tek kad vi, sami ili u suradnji s nekim, definirate te temelje, drugi vam mogu pomoći da izradite i efikasno predstavite publici svoju brending strategiju i postignete željeni cilj.
Tada platite nekome da vam izradi vizuale, špicu za video ili Facebook kampanju, unajmite fotografe i marketing stručnjake – kada vi u potpunosti znate na koji način rješavate neki problem potencijalnim klijentima, na koji način i zašto. (Ako ne znate otkud krenuti, unajmite stručnjaka i za taj dio ili pak sudjelujte na edukaciji).
Imajte na umu da je brendiranje maraton, a ne sprint, stoga ako imate što ponuditi – budite strpljivi i dosljedni i vaš trud će vam se itekako isplatiti.
Jeste li zadovoljni kako predstavljate sebe, svoju tvrtku ili uslugu, kako sve navedeno percipiraju drugi i rezultatima koje vam to donosi?
Izvor: poduzetnik.biz