O vjernici, kad hoćete molitvu da obavite, lica svoja i ruke svoje do iza lakata operite – a dio glava svojih potarite – i noge svoje do iza članaka. A ako ste džunubi, onda se okupajte; a ako ste bolesni ili na putu ili ako ste izvršili prirodnu potrebu ili ako ste se sastajali sa ženama, a ne nađete vode, onda rukama svojim čistu zemlju dotaknite i njima preko lica svojih i ruku svojih pređite. Allah ne želi da vam pričini poteškoće, već želi da vas učini čistim i da vam blagodati Svoju upotpuni, da biste bili zahvalni.[1]
Poslanik, s.a.v.a., je rekao:
„Ko po velikoj hladnoći uzme abdest propisno, ima dvostruku nagradu, a ko ga uzme po velikoj žegi, ima jednu nagradu.“[2]
„Kada musliman uzme abdest, izađu mu grijesi iz ušiju, očiju, ruku i nogu, pa ako sjedne, sjedne a grijesi mu oprošteni.“[3]
„Kada čovjek uzima abdest, spadaju s njega grijesi kao što lišće opada s drveta.“[4]
Imam Ali, mir neka je na nj, je rekao:
„Ko na lijep način uzme abdest pa se uputi u džamiju, on je u namazu sve dok ne pokvari abdest.“[5]
Imam Bakir, mir neka je na nj, je rekao:
„Nema namaza osim s čistoćom.“[6]
Zašto abdest?
Imam Bakir, mir neka je na nj, je rekao:
„Abdest je jedna od Božijih odredbi kojom Allah ukazuje na one koji su Mu pokorni i one koji su Mu neposlušni.“[7]
Imam Rida, mir neka je na nj, govoreći o razlozima abdesta, je rekao:
„Da bi rob Božiji bio čist kada želi stati pred Silnoga (Džebbar) i obratiti Mu se – pokoran Mu u onome što mu je naredio, čist od prljavština i nečisti – a pored toga abdest odnosi lijenost i pospanost te čini srce spremnim za stajanje pred Džebbarom.“[8]
Učinci abdesta
Poslanik, s.a.v.a., je rekao:
„Zahvaljujući abdestu, Allah, dž.š., će na Sudnjem danu proživjeti pripadnike moga ummeta lijepih lica te bijelih ruku i nogu.“[9]
Vrlina stalnog bivanja pod abdestom
Poslanik, s.a.v.a., je rekao:
„Često uzimaj abdest, Allah će ti produžiti život. Ako možeš biti pod abdestom i danju i noću, učini tako, jer ako umreš s abdestom, ti si šehid.“[10]
„Spavač s abdestom je kao postač koji bdije noću.“[11]
Obnavljanje abdesta
Poslanik, s.a.v.a., je rekao:
„Ko uzme abdest na abdest, upisuje mu se deset dobrih djela.“[12]
Imam Sadik, mir neka je na nj, je rekao:
„Ko obnovi abdest na abdest, a da ga nije pokvario, Allah će mu obnoviti pokajanje bez traženja oprosta od grijeha.“[13]
„Abdest na abdest je svjetlo na svjetlo.“[14]
Izvor: Muhamedi Rey Šehri, Mjera mudrosti, Sažetak zbirke hadisa, svezak 2, (preveo s perzijskog i arapskog: Ertan Basarik), Fondacija „Mulla Sadra“ u BiH, Sarajevo, 2007, str. 366-367.
[1] El-Maide, 6.
[2] Kenzul-‘ummal, 26059.
[3] Isto, 26031.
[4] Isto, 26030.
[5] Biharul-envar, 80/237/11.
[6] El-Fekih, 1/58/129.
[7] ‘Ileluš-šerai’, 279/1.
[8] Isto, 257/9.
[9] Biharul-envar, 80/237/10.
[10] Emalil-Mufid, 60/5
[11] Kenzul-‘ummal, 25999.
[12] Isto, 26042.
[13] Vesailuš-ši'a, 1/264/7.
[14] Isto, 1/265/8.