Poslanik, s.a.v.a., kaže:
„O Ebu Zerre, čuvaj se toga da zbog nadanja odgađaš dobra djela! Nalaziš se u ovom, a ne u sutrašnjem danu. Ako ti dođe sutra, i sutra budi kakav si bio danas, a ako ti sutra ne dođe, nećeš se kajati zvog onoga što si propustio danas.
O Ebu Zerre, koliko je onih koji osvanu ne dočekavši noć i koliko je onih koji očekuju sutra, ali ga ne dočekaju! O Ebu Zerre, ako pogledaš smrt i uvidiš kako ti se brzo približava, zamrzit ćeš nadu i njene obmane. O Ebu Zerre, budi na Ovome svijetu kao da si stranac ili putnik i ubrajaj sebe među stanovnike kabura! O Ebu Zerre, kada osvaneš, ne govori sebi da ćeš dočekati noć, a kada zanoćiš, ne govori sebi da ćeš dočekati jutro. Koristi zdravlje svoje prije bolesti, i život svoj prije smrti, jer ti ne znaš šta će s tobom biti sutra!“
Poslanik, s.a.v.a., Ebu Zerra savjetuje da današnje obaveze ne odgađa za sutra, jer ne može biti siguran da će to sutra doći. Pored toga, ukoliko i doživi sutra, u tom danu za njega postoje druge obaveze. Ako izvršiš obaveze koje danas imao, nedolazak sutrašnjeg dana neće ti prouzrokovati nikakvo kajanje, ali ako odgodiš svoje obaveze, a sutra ne dođe da bi izvršio te odgođene obaveze, ovo kajanje i žaljenje ponijet ćeš na Drugi svijet.
Stoga treba upravo o ovom trenutku razmišljati, koristiti svaki trenutak i udaljavati se od odgađanja poslova sa nadom u obavljanje nečega sutra. U vrijeme kada trebamo proučavati i istraživati, ne govorimo sebi da ima dosta vremena, da ćemo sutra proučavati, jer budućnosti nosi svoje obaveze:
„Ako ti dođe sutra, i sutra budi kakav si bio danas, a ako ti sutra ne dođe, nećeš se kajati zbog onoga što si propustio danas.“
Moguće je da neko, bez obzira što izvršava svoje svakodnevne obaveze, osjeća i kajanje zbog toga što nije više uradio, ali uzimajući u obzir ograničenost moći čovjeka i činjenicu da je svoje dužnosti izvršio u granicama svojih mogućnosti, ipak se ne treba kajati.
Poslanik, s.a.v.a., s ciljem upotpunjavanja prethodnog kazivanja i naglašavanja činjenice da se ne može skrštenih ruku čekati dolazak sutrašnjeg dana, poručuje:
„O Ebu Zerre, koliko je onih koji osvanu ne dočekavši noć i koliko je onih koji očekuju sutra, ali ga ne dočekaju!“
Gledajte kako Poslanik, s.a.v.a., svojim odgojnim riječima priprema um svoga sagovornika da bi on izvukao najveću korist iz svakog trenutka svoga života. Na početku ga postiče na razmišljanje o tome u kojoj mjeri može imati nadu u budućnosti, da bi mogao odgoditi neki posao za nju. Ako nije siguran u svoju budućnosti, zašto onda odgađa poslove? Kada dođe prvo vrijeme podne-namaza, kako može biti siguran da će za sahat vremena biti živ, pa da odgodi svoj namaz? Jasno je ako obavi svoj namaz odmah, na početku vremena, da se kasnije neće kajati. Pored toga, može stići obaviti i druge poslove.
Izvor: Muhammed Taqi Misbah Yazdi, Putevi i staze dobra, Savjeti Božijeg Poslanika, s.a.v.a., Ebu Zerru, r.a., svezak 1, prijevod: Lutfi Akbaš, Fondacija „Mulla Sadra“ u BiH, Sarajevo, 2010, str. 38-39.