Mali i veliki grijeh
Mali i veliki grijeh

Mali i veliki grijeh

Ovdje se nameće pitanje:
Ukoliko je potcjenjivanje grijeha neispravno i ukoliko je najveći grijeh onaj koji se potcjenjuje, zašto se onda grijesi dijele na male i velike?
Da li se za ovu podjelu može naći potvrda u Kur’anu i predajama?

Kur’an o velikim grijesima kaže: Ako se budete klonili velikih grijeha, koji su vam zabranjeni, Mi ćemo preći preko manjih ispada vaših i uvest ćemo vas u divno mjesto.
Kao što se iz ovog ajeta može shvatiti, Kur’an grijehe dijeli na velike i one koji to nisu, a razliku između njih vidi u načinu oprosta i čišćenja.

Imam Sadik, a.s., upućuje upravo na ovaj oblik razlikovanja grijeha:
“Veliki grijesi, to su oni za koje je Allah učinio obaveznom Vatru.” Iz ovog hadisa se može zaključiti da se za male grijehe nije prijetilo Džehennemom. Međutim, da li je onaj grijeh za koji se nije zaprijetilo Džehennemom mali?
Da li se neposlušnost Bogu može smatrati nečim malim?

Čini se da je neki grijeh mal samo u poređenju s velikim grijehom.
To znači da su neki grijesi zbog težine stvaralačkog utjecaja i siline djelovanja na čovjekovu propast i udaljenost od Boga nazvani velikim grijesima, a neki drugi grijesi, čiji učinak udaljavanja od Boga nije toliki, nazivaju se malim grijesima.

Ovo imenovanje nekih grijeha – u relaciji sa drugima – malim grijesima nije nespojivo sa činjenicom da su svi grijesi apsolutno gledano veliki.
Prema tome, nijedan grijeh nije mali. Pomirivanje ovih dvaju gledišta, tj. da su svi grijesi apsolutno gledano veliki I da su u usporedbi jednih s drugima mali i veliki, može se naći i u Poslanikovim riječima:
“Ne potcjenjuj nijedan grijeh, ne smatraj ga malim i čuvaj se velikih grijeha. Zaista, kada čovjek na Sudnjem danu bude gledao u svoje grijehe, iz očiju će mu liti krvave suze.’’

Uzvišeni kaže: ‘’Dana kada svaki čovjek pred sobom nađe prisutnim dobro djelo koje je uradio i loše djelo koje je učinio, poželjet će da se između njih i njega nalazi udaljenost velika.”

Izvor: “Temelji Islamske etike”, s perzijskog preveo Ertan Basarik, fondacija “Mulla Sadra” u BiH, Sarajevo 2016.