Kada musliman ustaje ujutro kako bi obavio sabah-namaz, susreće se s tri značajne promjene:
- Pripravnost na susret sa svjetlošću u određeno vrijeme dovodi do smanjene aktivnosti štitne žlijezde, umanjuje se melatonin i pokreću druge aktivnosti povezane sa svjetlošću.
- Završava se kontrola nervnog sistema, koji je umiren tokom noći, i otpočinje njegova nova aktivnost.
- Pripravnost na upotrebu energije koju osigurava povišen kortizon tokom jutra. Ova povišenost dešava se sama od sebe, a ne zbog aktivnosti i izlaskom iz postelje. Isto se tako hormoni seratonin i adrenalin povećavaju.
Tokom obavljanja podne-namaza musliman se susreće s tri vrlo bitne značajke:
- Smirivanje tokom obavljanja podne-namaza nakon povećanja adrenalina krajem jutra.
- Tjelesno se smiruje u podne kada testosteron biva najviši.
- Biološki sat zahtijeva od tijela povećanu energiju ako podnevni obrok ne bude na vrijeme. Na ovaj način molitva biva umirujući činilac protiv napetosti nastale uslijed gladi.
Musliman klanja ikindiju, a u vrijeme ikindije procenat adrenalina je vrlo visok. U to vrijeme aktivnost nekih tjelesnih organa također je izražena, posebno aktivnost srca.
Odmah nakon ovog vremena udvostručena je mogućnost komplikacija bolesti srca. Isto tako, u to vrijeme, odnosno oko 14 sati, smrtnost novorođene djece je najveća, a najveće komplikacije kod novorođenčadi dešavaju se između 14 i 16 sati.
Kad je riječ o akšam-namazu, on se smatra vremenskim terminom kada se prelazi iz svjetlosti u pomračenje, što je opet suprotno sabah-namazu. U vrijeme akšam-namaza počinje povećano izlučivanje melatonina zbog nadolazeće tmine, javlja se osjećaj pospanosti i lijenosti, a postotak seratonina, kortizola i androfina se snižava.
U vrijeme jacije-namaza prelazi se iz aktivnog u pasivno stanje, tj. iz aktivnosti u smiraj. U to vrijeme temperatura tijela opada, otkucaji srca su manji, dok se krvni hormoni povećavaju.
Proporcionalnost ovih pet vremenskih termina, dakle vrijeme pet namaza, vrlo je bitna za tijelo, jer se ovi vremenski termini podudaraju s pet bioloških promjena u tijelu, što znači da pet dnevnih namaza reflektiraju pozitivan učinak i djelovanje tokom vremena njihovog prakticiranja.
Izvor: www.scribd.com, dr. Halid Faik el-‘Ubejdi, Kur'an, nervni sistem i psihologija, str. 116-117.