Čovjek se plaši grijeha jer zna da je budućnost grješnika strašna.
Plaši se nemara, jer zna da je budućnost nemara tamna.
Plaši se smrti i onoga što dolazi s njom, jer su i smrt i Onaj svijet neizbježna budućnost.
S druge strane, odabranici Božiji i bezgrješne evlije u srcu gaje strah koji je bolji od svakog drugog straha, a u isto vrijeme je i najljepši odsjaj robovanja Bogu.
Božiji evlija u svakom trenutku razmišlja o Božijem zadovoljstvu, o tome da li je blizu ili daleko od Boga, plaši ga i sama pomisao da Bog možda nije zadovoljan njime i da je on trenutno možda daleko od Boga.
On voli Boga i ne sviđaju mu se udaljenost od Boga i Božije nezadovoljstvo.
Ovo nezadovoljstvo i udaljenost u svakom trenutku predstavljaju mu neugodnost, bilo da je riječ o nezadovoljstvu i udaljenosti na Ovom ili na Drugom svijetu.
Ako ga i bace u paklene muke, on ne razmišlja o bolu koji stvara Vatra, već o udaljenosti od Boga, a to ga muči i nanosi mu bol. Hazreti Ali, a.s., kada razmišlja o Božijoj kazni, govori ovako:
“Ako me izložiš kaznama sa Tvojim protivnicima, i udružiš me sa onima koje si na kušnju stavio, i odvojiš me od Tvojih miljenika i Tvojih prijatelja, pa pretpostavim, o moj Allahu, o Ti Koji si iznad svega, Zaštitniče moj, Gospodaru moj, da izdržim Tvoju kaznu, ali kako da izdržim odvojenost od Tebe?!”
Božiji odabranici i bezgrješni imami u svojim srcima gaje takvu ljubav prema Bogu da čak i kada razmišljaju o Vatri I Božijoj kazni, oni i dalje govore samo o ljubavi prema Bogu:
“I ako me uvedeš u Vatru, obavijestit ću njene stanovnike o svojoj ljubavi prema Tebi.”
Ove riječi iskazane u stanju šaputanja sa svojim Gospodarom kazuju nam da je Božijim evlijama od svega najvažnije Njegovo zadovoljstvo.
Oni žele blizinu Božiju i za njih je najveća kazna i bol udaljenost od Boga.
Strah od udaljenosti ne odnosi se samo na budućnost; svaki trenutak u životu može biti proveden ili u Božijoj blizini ili u udaljenosti od Njega.
Dakle, Božije evlije žele biti u stalnoj blizini svoga Gospodara i svakog trenutka su u bojazni da ga ne provedu udaljeni od Njega.
Izvor: “Temelji Islamske etike”, s perzijskog preveo Ertan Basarik, fondacija “Mulla Sadra” u BiH, Sarajevo 2016.