Ljudi su odavno sanjali o letećoj napravi ili stroju koji bi se mogao uzdići sa Zemlje pravo uvis. Još je Leonardo da Vinci oko 1500. godine napravio crtež divovskog helikoptera koji je podsjećao na zavrtanj.
Leonardo nikad nije pokušao napraviti helikopter, jer nije imao motor kojim bi ga pokretao. U Francuskoj je, 1783. godine, prikazana jedna igračka-helikopter, nazvana „kineska čigra“, premda nitko nije znao odakle je ta naprava zapravo donijeta. Godine 1796. je George Kelly eksperimentirao sa sličnim kineskim čigrama, a dao je nacrt i za parni helikopter.
Tijekom idućih stotinu godina mnogi su pokušavali konstruirati helikopter. Neki od tih projekata bili su fantastični, drugi gotovo praktično izvodljivi, ali je samo nekoliko helikoptera poletjelo. Još uvijek nije postojao snažan i istodobno lak motor za pokretanje helikoptera. Tek kada su, tijekom prvog svjetskog rata, izrađeni takvi motori, postalo je moguće konstruirati helikoptere koji su bili u stanju ponijeti čovjeka i podignuti ga sa Zemlje.
Konstruktor Igor Sikorsky je napravio dva helikoptera 1909. i 1910. godine. Pred konac 1917. godine dva austrougarska časnika konstruirali su helikopter namijenjen za osmatranje na frontu koje su prije toga obavljali zračni baloni.
Taj se helikopter uspio nekoliko puta dići do većih visina, ali se na tomu sve i završilo.
Rad na gradnji helikoptera nastavio se u mnogim zemljama, ali bez nekog većeg uspjeha. Međutim, 1936. godine stigla je vijest iz Nemačke da je tvrtka Focke-Wolf uspjela proizvesti dobar helikopter. Taj je helikopter 1973. godine preletio velike udaljenosti brzinom od oko 110 kilometara na sat i to na visini većoj od 3.300 metara.
Godine 1940. konstruktor Igor Sikorsky je prikazao svoj praktično upotrebljivi helikopter, pa je on isporučen američkoj vojsci 1942. godine.
Izvor: 1000 ZAŠTO 1000 ZATO, „Vuk Karadžić“, Beograd, 1989, str. 367.