„Hvala Allahu koji odlikova čovjeka znanjem i radom nad svim u svijetu.“
Sam autor kaže da je knjigu napisao nakon zapažanja da mnogi koji tragaju za naukom ulažu napore,a ne dolaze do znanja. Dakle, griješe u putevima pristupa, pa on objašnjava metod učenja. Djelo se sastoji iz 8 poglavlja i veoma je korisno i interesantno. Posebnu pažnju skrećemo na dijelove koji se odnose na poštovanje učitelja koji nas nečemu nauči- što danas učenici zaboravljaju.
Evo korisnih izvadaka iz ovog djela:
– Zahtijeva se od muslimana da traga za znanjem koje od njega data situacija, hal, zahtijeva
– Ugled znanja je u tome što je ono put bogobojaznosti-taqva
– Učenik treba da pronađe učena, pobožna i starijeg profesora
– Ne treba da prelazi s jedne na drugu naučnu disciplinu dok jednu ne usavrši
– Ali b.Ebi Talib:“Znanje ćeš postići samo sa 6 stvari: oštroumnost, žudnja, izdržljivost, dostatnost, uputa profesora i dosta vremena.“
– Postiže cilj-sa cijenjenjem znanja i znanih te poštivanjem i uvažavanjem profesora
– Nalazim da je najveće pravo, pravo učitelja
– Znanje je u sukobu sa oholim mladićem
– Budi ustrajan u učenju i ne prekidaj ga, jer znanje se stiče neprestanim učenjem. Iskoristi dane mladosti i njenu svježinu
– Neznalice su mrtvi i prije prave smrti, učeni su živi iako su davno pomrli
– Pretrpan stomak odnosi oštroumnost
– Vrhunac pameti je govor koji je promišljen i argumentovan
– Ebu Hanife: „Znanje i nauku sam sa zahvalom sticao- hvala Uzvišenom Allahu, On mi je znanje uvećao.“
– Vrijeme učenja je zora i period između akšama i jacije
– Nije lijepo da se učenik svađa i sukobljava
– Niko ne bi smio gubiti vrijeme i sate uzalud
– Izbjegavaj ogovaranja i sijela gdje se mnogo priča, jer onaj koji puno govori potkrada ti život i troši vrijeme
– Faktori koji pospješuju dobro pamćenje su: uporan rad, ustrajnost, umjerena ishrana, nafile, učenje Kur'ana sa razumijevanjem…
– Veselo lice i lijepa riječ pospješuju nafaku
– Kad sazrije pamet umanji se priča
Ko god pročita ovo djelo, veoma će mu koristiti. Da nas Allah dž.š. sačuva oholosti u znanju čega smo danas svjedoci. Uvijek trebamo gledati koliko stvari ne znamo, a ne ono što znamo- jer to je veoma, veoma malo. Pokažimo poštovanje prema profesorima jer su oni ti koji nas poučavaju, a i neka oni imaju razumijevanja za nas- mladost koja tek uči…