Bez sumnje je Kur'an najveća mu'džiza Muhammedova, alejhi-s-selam. Ta uzvišena knjiga, koja u kratkim potezima sadrži sveopće vjerske propise, smatra se i kod pametnih neprijatelja najvećim djelom svoje vrste. Kur'an je Božiji govor, i, kao takav, on nadmašuje ljudska djela. Ljudi su nemoćni da naprave nešto slično uzvišenom Kur'anu. Zato i velimo da je Kur'an najveća mu'džiza. Mu'džiza Kur'ana se sastoji uglavnom:
1) u njegovoj formalnoj, jezičnoj strani i
2) u njegovu sadržaju.
Mu'džiza Kur'ana sa formalne, jezičke strane se sastoji:
a) u ljepoti njegovih riječi i rečenica, i rječitosti njihovoj,
b) u neobičnom i među Arapima nepoznatom obliku njegovu, jer Kur'an ne sliči niti uobičajenoj arapskoj prozi niti ijednoj vrsti arapske pjesme.
Iako su Arapi u Alejhisselamovo doba bili dostigli najviši stepen u jezičkoj vještini, ipak, pored poziva da naprave nešto slično Kur'anu, a ako ne slično cijelom Kur'anu, onda bar slično jednom njegovu dijelu ili bar slično jednom najkraćem njegovu poglavlju (suri), i pored svih njihovih nastojanja, nijesu mogli donijeti govor koji bi odgovarao i sličio makar i najmanjoj kur'anskoj suri. Pred Kur'anom su se svi pokunjili, te ili prešli na islam, uvjereni da je to Božiji govor i Objava, ili priznali svoju slabost i, pored toga, tvrdokorno zadržali svoju staru vjeru da je opet kroz kratko vrijeme svojevoljno napuste. Kako tada tako i kroz četrnaest stoljeća, sve do danas, nije se našao ko bi nešto slično Kur'anu napravio.
Kur'an je mu'džiza sa sadržajne strane:
a) što u sebi sadrži vijesti o prošlim događajima, vijest prošlih Božijih poslanika i njihovih naroda, što se potpuno slaže sa historijskim istinama. Ove vijesti nisu bile među Arapima poznate niti ih je Alejhisselam od koga imao naučiti. Zato i velimo da je Kur'an Božiji govor i Božiji objava, a prema tome da je mu'džiza;
b) što u sebi sadrži nagovješćivanja o budućim događajima, koji su se potpuno onako dogodili kako je Kur'an obavijestio.
Kao primjer tomu spomenut ćemo nekoliko primjera: Stanovnici Mekke nisu dali Muhammedu, alejhi-s-selam, i njegovoj družini da uniđu u Mekku i hodočaste Ka'bu. Kur'an je u to doba obećao muslimanima da će slobodno, bez ikakve bojazni, unići u Mekku i hodočastiti Ka'bu, i to se potpuno ispunilo.
لَّقَدْ صَدَقَ اللَّـهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيَا بِالْحَقِّ ۖ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاءَ اللَّـهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُءُوسَكُمْ وَمُقَصِّرِينَ لَا تَخَافُونَ ۖ فَعَلِمَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِن دُونِ ذَٰلِكَ فَتْحًا قَرِيبًا
Bog je uistinu svome poslaniku dao istinit san. Zaista ćete, ako Bog htjedne, unići u Mesdžidu-l-haram (Mekku), sigurni, obrijavši glavu ili podrezavši kosu, i bez ikakve bojazni. Bog je znao šta vi ne znate i odredio je i prije toga blizu pobjedu. (Suretu-l-Feth, 27)
Za vrijeme jedne borbe između Perzijanaca i Bizantinaca, Bizantinci su bili poraženi, što je ogorčilo muslimane, jer su voljeli da sljedbenici jedne nebeske knjige, Bizantinci, budu pobjednici. Tada je Kur'an obećao da će Bizantinci za nekoliko godina opet biti pobjednici, što se i dogodilo.
الم ﴿١﴾ غُلِبَتِ الرُّومُ ﴿٢﴾ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ ﴿٣﴾ فِي بِضْعِ سِنِينَ ۗ لِلَّـهِ الْأَمْرُ مِن قَبْلُ وَمِن بَعْدُ ۚ وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ ﴿٤﴾ بِنَصْرِ اللَّـهِ ۚ يَنصُرُ مَن يَشَاءُ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ ﴿٥﴾ وَعْدَ اللَّـهِ ۖ لَا يُخْلِفُ اللَّـهُ وَعْدَهُ وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ
Pobijeđeni su Bizantinci u najbližoj zemlji, a oni će poslije svoga poraza za nekoliko godina pobijediti. Božija volja se izvršava i prije i poslije. Tada će se vjerni obradovati Božijom pomoći. On pomaže koga hoće, On je jak i milostiv. To je Božije obećanje, a Bog neće iznevjeriti Svoja obećanja, ali većina svijeta ne zna. (Suretu-r-Rum, ajet 1–6)
Bog u Kur'anu obećava da će On Kur'an čuvati.
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
Mi smo objavili ovu opomenu (Kur'an) i Mi ćemo je čuvati. (Suretu-l-Hidžr, ajet 9)
Ovo se obećanje potpuno ispunilo, jer neprijatelji Kur'ana, pored svih nastojanja, nisu u njeg’ ništa mogli unijeti niti iz njega jedne riječi izbaciti.
Ovakvih primjera u Kur'anu imade mnogo, tek kao primjer spomenuli smo gornje slučajeve.
Da je Kur'an zbilja mu'džiza svjedoči nam i to, što govori o raznim naukama i znanostima, o kojima Arapi nisu ni pojma imali. Šta i šta novih nauka i izuma danas nalaze u Kur'anu jake podloge.
Neki zaključuju da je Kur'an mu'džiza i po tome što onaj koji ga više puta čita, nikad se ne zasiti i ne dosadi. Ima velikih islamskih učenjaka koji su na hiljade puta pročitali Kur'an, a da im nije dosadio i da su uvijek nešto novo naučili i razumjeli.
Izvor: Mehmed Handžić, Ilmu-l-kelam, priručnik za drugi razred medrese, El-Kalem, 2000, str. 57-58.