Autor:Esad Bajić
Ibn ‘Abbās, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, alejhisselam, rekao: “Učinjeno djelo u danima nije vrednije od onih u ovih deset.” Ashabi rekoše: “Čak ni džihad?” Muhammed, alejhisselam, odgovori: “Čak ni džihad, izuzev čovjeka koji iziđe rizikujući svoj život i imetak i ne vrati se ni sa čim.” (Hadis bilježe Buharija i Muslim)
U tumačenju ovog hadisa navodi se da se pod izrazom „u ovih deset“ misli na prvih deset dana mjeseca zu-l-hidždžeta.
Razlog isticanja vrijednosti iskazivanja pobožnosti u deset dana mjeseca zul-hidždžeta u odnosu na druge dane po mišljenju učenjaka jeste što se u ovim danima mogu činiti svi ibadeti – namaz, post, davanje sadake (zekata), obavljanje haždža i stajanje na Arefatu. Upravo ovo daje naročitu vrijednost ovim danima i noćima. U hadisu se spominju samo dani (ne i noći) jer kada se upotrijebi pojam “dan” on automatski podrazumijeva i noć koja ga slijedi, tako se Allah kune: “Tako mi zore, i deset noći” (sura Zora, ajeti 1-2.)
El-Bezzār i drugi prenose merfu predaju od Džabira: “Najvredniji dani na dunjaluku (Ovome svijetu) jesu prvih deset dana mjeseca zul-hidždžeta.” U hadisu koji prenosi Ibn Omer kaže se: “Ne postoji za Allaha dan vredniji od dana džume izuzev deset prvih dana mjeseca zul-hidždžeta.”
Od imama Ahmeda, r.a., od Ibn Amra, r.a., prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: “Nema dana većih i dražih Allahu, dž.š., u kojima se učini neko dobro djelo kao od ovih deset dana, stoga umnožite u njima donošenje šehadeta (la ilahe illallah), zahvale (el-hamdu lillah) i veličanja (Allahu ekber) Allaha, subhanehu ve teala.”
To su dani u kojima Dragi Allah spušta veliku milost na Svoje robove i stavlja im na raspolaganje brojne blagodati. O tome Ebu Derda, r.a., veli: ”Postite devet dana, mnogo učite dove, molite za oprost i dijelite sadaku. Čuo sam Poslanika, a.s., da kaže: Teško onome ko propusti i ko sebi uskrati vrijednosti deset dana. Naročito se potrudite da postite deveti dan. U njemu su tolika dobra da ih se ne može izbrojiti.”
Taj deveti dan je Dan Arefata, kada hadžije borave na brdu Arefat u Mekki. Ko bude postio taj dan, bit će mu oprošteni manji grijesi i za proteklu i za narednu godinu dana.
Prenosi se od Ibn Hibbana, r.a., u njegovom Sahihu od Džabira, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Najbolji dan je Dan Arefata”.
Prenosi imam Muslim, od Ebu Katade, r.a., da je Poslanik, a.s., rekao: “Post na Dan Arefata kod Allaha, dž.š., je iskup od grijeha za godinu prije i godinu poslije.”
U ovim danima preporučeno je učenje tekbira i zikra uopćeno dok je poslije farz namaza propisan tekbir koji se počinje učiti na Dan Arefata (Jevmi Arefe) poslije sabahskog farza pa sve do ikindije, posljednjeg dana Bajrama.
Izvor: medzlis-konjic.com