1. Opišite šta želite.
Želim sada da se poslužim tom knjigom.
2. Opišite kako se osjećate.
Isfrustriran sam.
3. Opišite razloge svojih osjećanja i želja.
Koristiš tu knjigu već sat vremena. Ako je ja ne budem uskoro dobila neću završiti svoj rad na vrijeme. Čovjek se isfrustrira kad čeka toliko dugo.
4. Stavite se u poziciju druge strane i sažmite vaše razumijevanje njegovih potreba, kako se on osjeća te razloge koji stoje iza toga.
Ja te ovako razumijem…
5. Izmislite tri moguća plana za rješenje koji će donijeti najviše koristi objema stranama.
Plan A je… Plan B je… Plan C je…
6. Izaberite jednu mogućnost i ozvaničite dogovor rukujući se na kraju.
Hajde da se složimo oko plana B.
Obrada iz knjige „Kako naučiti učenike da sklapaju primirje“ (Teaching Students to Be Peacemakers, Johnson. D.W. and Johnson, R.T., 1995.)
Izvor: Bonnie Miller, Kako ostvariti uspješan kontak sa učenicima, Sarajevska tribina, Sarajevo, 2001., str. 150.