Napredak u svim vidovima i dionicama života
Svi dijelovi izgradnje u ovom smjeru su značajni: naučna i privredna, kulturna i moralna izgradnja.
Istovremeno napredovanje materije i duhovnosti
Islamsko društvo posjeduje istovremeno i materijalni i duhovni život.
Islamsko društvo, također, obogaćuje religiju, moral, kulturu i spoznaju ljudi i obraća pažnju na njihov materijalni život, opskrbu, rad, proizvodnju, iskorištavanje i inovaciju.
U jednom islamskom društvu sve pobrojano je osigurano. Zato trebamo tragati za takvim pokretom.
Raspolaganje svim dobrima i naprecima
Šta je cilj ovog poretka?
Šta je bio cilj ovog naroda?
Cilj je bio da ova zemlja sa ovim poretkom može raspolagati svim ljepotama, naprecima, dobrima i blagodatima koje je Bog obećao narodima koji vjeruju – znači da postane jedna islamska zemlja. Islamska zemlja podrazumijeva zemlju nad kojom vlada oživljujući islam, islam koji daruje čilost, pokretljivost, islam bez zlobe, krutosti i zastranjenja, islam bez eklekticizma, islam ohrabrujući za ljude, islam upućivač prema nauci i znanju.
Islam koji je u istom onom obliku prema kojem se djelovalo u prvom islamskom stoljeću, kada je on uspio jednu razjedinjenu skupinu dovesti do vrhunca historijske i svjetske civilizacije, te do toga da njegova civilizacija i znanje ovladaju svijetom.
Naučna prevlast i moć donose sa sobom i političko dostojanstvo, donose privredni procvat, donose moralne vrline, ali samo ako zemlja postane u istinskom značenju riječi islamska.
Izvor: Sejjid Ali Hamenei, Temelji islamske kulture, sv.1, s perzijskog preveo Sabahuin Šarić, fondacija Mulla Sadra u BiH, Sarajevo 2014.