Geografsko i društveno okruženje utječu na čovjekovu ličnost i odgoj.
Geografsko okruženje je utjecajan izvor u različitosti ljudi, jer u određenim klimatskim uvjetima se više nailazi na određene naravi.
Naprimjer u ljudi koji žive tropskim krajevima su flegmatični.
Također i društveni aspekt ima veliku važnost, jer čovjek se nalazi pod utjecajima odnosa i ponašanja koje u svojoj okolini vidi.
Glede utjecaja društva nad čovjekom, moraju se naglašavati utjecaji društvenih factora kao što su porodica i škola, jer dijete odnose i veze ovih okruženja lakše uočava.
Ikhwānova pažnja prema porodici, vjerovanjima, moralu i navikama roditelja, također, i prema bliskim osobama kao što su učitelji i prijatelji je dokaz za ovo pitanje.
Ikhwāni smatraju da se čovjek mijenja pod utjecajem opetovanja kontakta sa drugima i prima utjecaje od njih. Kod djece koja su na neki način povezana sa hrabrim ljudima – bilo da su otac, majka, učitelj, odgajatelj ili drug – dolazi do razvoja ove osobine.
Ikhwāni u vezi sposobnosti učenja zanata ističu da su zanati očeva i predaka lakše savladljivi za sinove, posebno ako otac svoga sina poduči tome.
Kao rezultat toga dijete će biti vičnije i temeljitije.
Izvor: Muhammed Fath Ali Khani, Ali Rida Fasihizadah i Ali Naqi Fakihi, Stavovi islamskih mislioca o edukaciji i odgoju, s perzijskog preveli Lutfi Akbaš i Amar Imamović, fondacija Mulla Sadra u BiH,Sarajevo 2008.