Zaista Allah naređuje pravednost i dobročinstvo…[1]
Uzvišeni Allah naredio je pravednost i dobročinstvo zajedno. Pravednost je samo uzrok spasa. Ona je u trgovini vezana za glavnicu ili osnovni kapital. Dobročinstvo je uzrok i uspjehu i sreći. Ono je u trgovini vezano za zaradu. Ne možete smatrati razumnim onoga ko se u dunjalučkom poslovanju zadovoljava samo s glavnicom. Tako je i s ahiretskim poslovanjem. Dinski se čovjek ne bi trebao ograničiti isključivo na pravednost i izbjegavanje nepravde, te zaobići vrata dobročinstva.
Allah, dž.š., kaže:
I čini drugima dobro kao što je Allah tebi dobro učinio.[2]
I veli:
Allah zahtijeva da se svačije pravo poštuje, i dobro čini…[3]
A kaže i ovo:
Milost je Allahova doista blizu onih koji dobra djela čine.[4]
Pod pojmom ihsan (dobročinstvo) mislimo na čin koji koristi onome s kim se posluje, a koji nije obavezno prema njemu činiti, nego je iskazivanje dobrote s njegove strane. Obaveznost je vezana za pravednost i izbjegavanje nepravde.
Izvor: Ebu Hamid el-Gazali, Ihjau ulumid-din, knjiga 3, Bookline d.o.o., Sarajevo, 2005, str. 253.