Jedna od etičkih kategorija islamske kulture i islamskih tekstova je sustezanje (zuhd).
Ovaj etički pojam je u različite ere islamske civilizacije na različite načine tumačen i pojašnjavan i bio je povod za nastajanje pravaca koji su unijeli uskomešanost i rasprave među muslimanima.
Tako npr. sufije koji su ostavili duboke tragove na polju kulture i književnosti među muslimanima, ponosili su se svojom metodom sustezanja i na taj način stekli su takvu privlačnost da su čak i privrženici dragocjenosti Ovog svijeta postali željni da oblače zakrpljenu odjeću i da okrenu leđa zaradi i trgovini.
Sustezanje zauzima veoma visoko mjesto i u učenjima Ikhwāna što pokazuje njihov stav da nakon vjerovanja i znanja nijedno svojstvo za vjernika nije bolje od sustezanja.
Oni sustezatelje drže izabranicima među uglednicima i kazuju:
Bog je od ljudi izabrao umne ljude i od njih je izdvojio vjernike i od vjernika je odabrao učene i one koje su upućeni u vjerske znanosti, a od njih je izdvojio one koji se kaju i Bogu služe, čestite koji su bogobojazni i dobročinitelji, a između ovih je odabrao one koji se sustežu i poznavaoce nedostataka Ovog svijeta i privrženike Budućeg svijeta.
Sustezanje znači napuštanje Ovog svijeta, strasti, zadovoljnost i bivanje zadovoljnim sa malo od neophodnih potreba.
Od osobina sustezatelja su zadovoljavanje sa malo hrane i napuštanje strasti.
Iz ove osobine proizlaze posljedice kao što su tjelesno zdravlje, jaka memorija, snaga poimanja, svjetlosno srce, malo spavanja, istiniti snovi, rasterećenost duše, pronicljivost misli, suptilnost misli, sposobnost slušanja, zdravlje čula, postojanost u mislima, ljubav prema znanju, lijepi moral, karizma i sl.
Suprotno tome, preveliko udovoljavanje strastima uzrokuje odumiranje srca, bolest tijela, bljedilo, zaboravljanje spominjanja Boga, sljepilo srca, niskost duše, gubljenje pouzdanog uvjerenja, zaboravljanje znanja, nedostatnost razuma, škrtost, tegobu duše i sl.
Od osobina sustezatelja je i čednost iz koje proizlaze povjerljivost, bogobojaznost i dostojanstvenost.
Sustezatelji su plemeniti, blagi, skromni u potrebama, I posjeduju položaje zadovoljnosti (ridā) i oslanjanja na Boga.
Sustezanje na Ovome svijetu je ključ svih dobara, a sklonost prema Ovome svijetu je ključ svih zala.
Izvor: Muhammed Fath Ali Khani, Ali Rida Fasihizadah i Ali Naqi Fakihi, Stavovi islamskih mislioca o edukaciji i odgoju, s perzijskog preveli Lutfi Akbaš i Amar Imamović, fondacija Mulla Sadra u BiH,Sarajevo 2008.