UTJECAJ BORAVKA U PRIRODI NA PSIHOFIZIČKI RAZVOJ DJECE
UTJECAJ BORAVKA U PRIRODI NA PSIHOFIZIČKI RAZVOJ DJECE

UTJECAJ BORAVKA U PRIRODI NA PSIHOFIZIČKI RAZVOJ DJECE

Boravak na  otvorenom ima višestruke pozitivne učinke na ukupni psihofizički razvoj djece.

Doprinosi boljoj senzornoj integraciji, motoričkom razvoju ali, i razvijanju socijalnih vještina te razvijanju emocionalne  inteligencije.

 

  • POBOLJŠANJE SENZORNE INTEGRACIJE

Boravak u prirodi omogućava djeci intenzivno korištenje čula sluha, vida, okusa i dodira na  različite načine.

Senzorne  aktivnosti poput ovih potiču razvoj dječjeg mozga i pomažu im u obradi informacija.

 

  • RAZVOJ MOTORIČKIH VJEŠTINA

Boravak u prirodi omogućava djeci da se slobodno kreću, trče i penju.

Kroz slobodno kretanje djeca koriste mišiće cijelog tijela te na taj način razvijaju snagu, ravnotežu, koordinaciju i fleksibilnost.

 

  • RAZVOJ DJEČJE KREATIVNOSTI

Prirodno okruženje je savršen stimulans za dječju maštu.

Omogućava djetetu da različite elemente iz prirode poput, grana, trave i lišća, upotrijebi na mnogo kreativnih načina te time razvije moć apstraktnog mišljenja.

 

  • POBOLJŠANJE PAŽNJE I FOKUSA KOD DJECE

Boravak u prirodi omogućava  djeci usmjerenje pažnje prema vanjskim podražajima.

Svjež zrak, različiti mirisi i zvukovi nadražuju dječja  čula te ih potiču da budu prisutni u trenutku.

 

  • EMOCIONALNA  INTELIGENCIJA

Kroz igru u prirodi djeca imaju priliku izraziti svoje emocije na različite načine.

Izražavajući različite emocije kroz igru djeca  uče o prirodi tih emocija.

Boravkom u prirodi djeca razvijaju kreativnost i samopouzdanje te se na taj način  pospješuje razvoj emocionalne inteligencije.

 

  • SOCIJALNE VJEŠTINE

Učešćem u grupnim igrama uče mnogo o društvenim odnosima.

Sposobnost prilagodbe, slušanje, uvažavanje tuđih mišljenja i poštivanje hijerarhije ključne su vještine  za uspješne  socijalne interakcije.

 

  • RAZVIJANJE EKOLOŠKE SVIJESTI

Upoznavanje s ljepotama prirode izvrstan je način učenja  o očuvanju okoliša.

 

IZVOR:  Jurić, Anja; „Priroda kao poticaj učenja  i razvoja djeteta“

Izvorni naučni rad Sveučilište u Zagrebu; Učiteljski fakultet;

Odsjek za  odgojiteljski studiji; Septembar 2020. godine.