Boravak na otvorenom ima višestruke pozitivne učinke na ukupni psihofizički razvoj djece.
Doprinosi boljoj senzornoj integraciji, motoričkom razvoju ali, i razvijanju socijalnih vještina te razvijanju emocionalne inteligencije.
- POBOLJŠANJE SENZORNE INTEGRACIJE
Boravak u prirodi omogućava djeci intenzivno korištenje čula sluha, vida, okusa i dodira na različite načine.
Senzorne aktivnosti poput ovih potiču razvoj dječjeg mozga i pomažu im u obradi informacija.
- RAZVOJ MOTORIČKIH VJEŠTINA
Boravak u prirodi omogućava djeci da se slobodno kreću, trče i penju.
Kroz slobodno kretanje djeca koriste mišiće cijelog tijela te na taj način razvijaju snagu, ravnotežu, koordinaciju i fleksibilnost.
- RAZVOJ DJEČJE KREATIVNOSTI
Prirodno okruženje je savršen stimulans za dječju maštu.
Omogućava djetetu da različite elemente iz prirode poput, grana, trave i lišća, upotrijebi na mnogo kreativnih načina te time razvije moć apstraktnog mišljenja.
- POBOLJŠANJE PAŽNJE I FOKUSA KOD DJECE
Boravak u prirodi omogućava djeci usmjerenje pažnje prema vanjskim podražajima.
Svjež zrak, različiti mirisi i zvukovi nadražuju dječja čula te ih potiču da budu prisutni u trenutku.
- EMOCIONALNA INTELIGENCIJA
Kroz igru u prirodi djeca imaju priliku izraziti svoje emocije na različite načine.
Izražavajući različite emocije kroz igru djeca uče o prirodi tih emocija.
Boravkom u prirodi djeca razvijaju kreativnost i samopouzdanje te se na taj način pospješuje razvoj emocionalne inteligencije.
- SOCIJALNE VJEŠTINE
Učešćem u grupnim igrama uče mnogo o društvenim odnosima.
Sposobnost prilagodbe, slušanje, uvažavanje tuđih mišljenja i poštivanje hijerarhije ključne su vještine za uspješne socijalne interakcije.
- RAZVIJANJE EKOLOŠKE SVIJESTI
Upoznavanje s ljepotama prirode izvrstan je način učenja o očuvanju okoliša.
IZVOR: Jurić, Anja; „Priroda kao poticaj učenja i razvoja djeteta“
Izvorni naučni rad Sveučilište u Zagrebu; Učiteljski fakultet;
Odsjek za odgojiteljski studiji; Septembar 2020. godine.