Uzrok obaveznosti akšam-namaza
Uzrok obaveznosti akšam-namaza

Uzrok obaveznosti akšam-namaza

 

قَالَ رَسُولُ اللهِ – صَلّٰى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ –:

وَ أَمَّا صَلَاةُ الْمَغْرِبِ، فَهِيَ السَّاعَةُ الَّتِي تَابَ اللهُ – عَزَّ وَ جَلَّ – فِـيـهَا عَلٰى آدَمَ وَ کَانَ بَيْنَ مَا أَکَلَ مِنَ الشَّجَرَةِ وَ بَيْنَ مَا تَابَ اللهُ – عَزَّ وَ جَلَّ – عَلَيْهِ ثَلَاثَ مِائَةِ سَنَةٍ مِنْ أَيَّامِ الدُّنْيَا وَ فِي أَيَّامِ الْآخِرَةِ يَوْمٌ کَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا بَيْنَ الْعَصْرِ إِلٰى الْعِشَاءِ وَ صَلّٰے آدَمُ – عَلَيْهِ السَّلَامُ – ثَلَاثَ رَکَعَاتٍ: رَکْعَةً لِخَطِيئَتِهِ وَ رَکْعَةً لِخَطِيئَةِ حَوَّاءَ وَ رَکْعَةً لِتَوْبَتِهِ؛ فَفَرَضَ اللهُ – عَزَّ وَ جَلَّ – هٰذِهِ الثَّلَاثَ رَکَعَاتٍعَلٰى أُمَّتِي وَ هِيَ السَّاعَةُ الَّتِي يُسْتَجَابُ فِـيـهَا الدُّعَاءُ فَوَعَدَنِي رَبِّي – عَزَّ وَ جَلَّ – أَنْ يَسْتَجِيبَ لِمَنْ دَعَاهُ فِـيـهَا وَ هِيَ الصَّلَاةُ الَّتِي أَمَرَنِي رَبِّي بِهَا فِي قَوْلِهِ – تَعَالٰى –: ﴿فَسُبْحَانَ اللهِ حِينَ تُمْسُونَ وَ حِينَ تُصْبِحُونَ۱۷﴾.

Allahov Poslanik, s.a.v.a., rekao je:

„Što se tiče akšam-namaza, pa on je čas u kojem je Allah, ‘azze we dželle, oprostio Ādemu. Period između jedenja ploda sa drveta i Allahovog, ‘azze we dželle, oprosta Ādemu potrajao je tristo godina po dunjalučkim danima (tj. dunjalučkom računanju vakta), a dani na ahiretu su takvi da je jedan dan koliko hiljadu (dunjalučkih) godina između ikindije i jacije. A Ādem, neka je mir na njega, je klanjao tri rek‘āta: jedan rek‘at za svoj grijeh, jedan rek‘at za Havvin grijeh i jedan rek‘at za svoju tewbu; pa je Allah, ‘azze we dželle, propisao ova tri rek‘āta mome ummetu, i to je čas u kojem se prihvataju dove, pa mi je moj Gospodar, ‘azze we dželle, obećao da će prihvatiti i udovoljiti onome ko Mu se dovom bude obraćao i dozivao Ga u njemu. Ovo je namaz na koji me je moj Gospodar obavezao Svojim, te‘ālā, riječima: Pa slavljen neka je Allah kad zanoćite i kad osvanete. (Kur'an, Er-Rūm:17.)”

 

Izvor: Men lā jaḥḍaruhul-feqīh, dio 1., str. 643.

Prevod: Aldin Mustafić